[O2] Zaślepienie EGR w BJB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • faza_1000
    Drive
    • 2009
    • 50
    • Octavia III (5E3)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    [O2] Zaślepienie EGR w BJB

    Zamieszczone przez kazik4x4
    staram się ścigać wzór niedościgniony ale gdzie mi tam do Waćpana (Ciebie)
    słusznie, słusznie, próbuj :lol:
    niestety mam ostatnio baaaardzo mało czasu na net i nie mogę rozwinąć swej upierdliwości w pełnej krasie, ale też próbuję :lol:
    ok.

    a jak z przymrozkami, kończymy na ten rok :?: :jump:
  • tadfi
    Rider
    • 2008
    • 501
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    [O2] Zaślepienie EGR w BJB

    Witam, ponieważ mam dość mocno zasyfione okolice EGR-a, postanowiłem go zaślepić. Najpierw z ciekawości zdjąłem wężyk, żeby się przejechać i zobaczyć, czy będzie różnica w jeździe. Odczucia (może subiektywne): lepiej reaguje na manewrowaniem pedału gazu, zmniejszyło się dymienie podczas mocnego butowania (w zasadzie zniknęło, bo zbyt mocno nie dymił), silnik zrobił się bardziej elastyczny. Niestety po kilkunastu kilometrach zapaliła się kontrolka silnika i wypluło błąd: 16785 (Zawór EGR - wykryty mały przepływ). Szkoda, że nie zrobiłem zrzutu przed wykasowaniem, ale pamiętam, że wystąpił przy małej prędkości i niewielkich obrotach (ca 40 km/h, 1400 obr/min). Zacząłem grzebać w forum i znalazłem wątek: EGR . Zrobiłem jak wg sugestii, jednak u mnie tak wysokie wartości jak 33768 nie zostały przyjęte, udało mi się wpisać coś około 27000. Pojeździłem trochę i na razie jest ok. Niedługo wybieram się w dłuższą trasę (do Chorwacji) i obawiam się, że błąd może znowu się pojawić.
    Czy ktoś zaślepiał już EGR w BJB i jak udało się obejść ten błąd? No chyba, że się nie pojawił.

    [ Dodano: Sob 09 Lip, 11 21:01 ]
    Niestety, błąd znów się pojawił:

    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
    Control Module Part Number: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
    Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 6250
    Software Coding: 0000071
    Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
    1 Fault Found:

    16785 - EGR System: Insufficient Flow
    P0401 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 1806 /min
    Torque: 34.0 Nm
    Speed: 29.0 km/h
    Load: 13.3 %
    Duty Cycle: 14.7 %
    Bin. Bits: 11000000
    Mass Air / Rev.: 225.0 mg/str
    Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str


    Readiness: 1 1 0 0 0
    TadFi
    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Można zrobić korekcje mapy w programie i nie będzie widział błędnego przepływu.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10996
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        to co próbowałeś kodować to jest dal silników ASV/AHF/ASZ itd.
        w naszych silnikach trzeba zmieniać właśnie mapę jak pisze Krzych,
        a błąd na pewno się pojawi, u mnie jak skasuję to wraca na pewno w ciągu 24h
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • tadfi
            Rider
            • 2008
            • 501
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez piramida
            tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
            Planuję to zrobić, ale nie ma na razie sensu, muszę się pozbyć najpierw tego błędu.
            TadFi
            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Zamieszczone przez tadfi
              Zamieszczone przez piramida
              tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
              Planuję to zrobić, ale nie ma na razie sensu, muszę się pozbyć najpierw tego błędu.
              no własnie o tym piszę, że jak go vagiem usuniesz to nie będzie siał błędów :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • tadfi
                Rider
                • 2008
                • 501
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Zamieszczone przez piramida
                Zamieszczone przez tadfi
                Zamieszczone przez piramida
                tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
                Planuję to zrobić, ale nie ma na razie sensu, muszę się pozbyć najpierw tego błędu.
                no własnie o tym piszę, że jak go vagiem usuniesz to nie będzie siał błędów :wink:
                Nie za bardzo rozumiem, da się wyłączyć EGR Vagiem (VCDS-em)? Z postów powyżej wynika, że nie.
                TadFi
                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Zamieszczone przez tadfi
                  Zamieszczone przez piramida
                  Zamieszczone przez tadfi
                  Zamieszczone przez piramida
                  tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
                  Planuję to zrobić, ale nie ma na razie sensu, muszę się pozbyć najpierw tego błędu.
                  no własnie o tym piszę, że jak go vagiem usuniesz to nie będzie siał błędów :wink:
                  Nie za bardzo rozumiem, da się wyłączyć EGR Vagiem (VCDS-em)? Z postów powyżej wynika, że nie.
                  u mnie po wczesniejszej zmianie sprężarki na gt17, wywaleniu kata i egr nigdy nie miałem wywalonego błędu, wydaję mi sie że to dotyczy raczej wszystkich tdi z usuwaniem egra.
                  Dokładnie nie wiem jak sie ustawia vagiem, niech się fachowcy lepiej wypowiedzą
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    odgrzeję schabowego...

                    Ktoś się bawił w częściowe zaślepienie egr'a? - blacha z dziurką (np fi 8mm) ?
                    Nie blokuje się wtedy całkowicie przepływu ale...
                    Narazie testujemy na motorowni kolegi w audi a4, kontrolka na szafie się nie pojawia ale błąd po podpięciu kabla jest że niewłaściwe pracuje egr. Auto jeździ lepiej.
                    Na dniach planuje przetestować u siebie i ciekaw jestem jak skodowy komp do tego podejdzie i mimo wszystko czy wywali kontrolkę? :roll: .

                    Próbował ktoś bez gmerania w mapach zmienić jakieś nastawy vcds'em ?

                    Komentarz

                    • tadfi
                      Rider
                      • 2008
                      • 501
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Ja testowałem u siebie zaślepkę z otworem, zawór mam sprawny i nie odczułem żadnej różnicy. Przy zaślepieniu pełną różnica jest wyraźnie zauważalna. Niestety trzeba wydać kasę na usunięcie EGR-a z softu. Kolega opracowuje właśnie emulator zaworu EGR (znacznie tańsze rozwiązanie). Potrzebna jest jednak osoba z okolic Dobrej/Limanowej do testów.
                      TadFi
                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        tadfi, a na tej dziurowanej sypało błędami ? wyskakiwała kontrolka silnika na szafie ?

                        Komentarz

                        • tadfi
                          Rider
                          • 2008
                          • 501
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          Nie było błędów.
                          TadFi
                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            dzięx tadfi,
                            pozostaje założyć i testować

                            Komentarz

                            • Tippo
                              L&K
                              • 2009
                              • 1349
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              #15
                              Na dziurawej bledow nie bedzie, mam tak w BKC od roku zrobione

                              Komentarz

                              • mattyah4x4
                                Rider
                                • 2013
                                • 664

                                #16
                                pytanie za sto punktów - co nam daje zaślepienie EGR w wersji "z dziurką" ? :roll:

                                (oprócz tego, że dziurka pierwsza zarośnie syfem...)
                                Diesel Service Śmietana
                                43-210 Kobiór
                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                uwaga
                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez mattyah4x4
                                  pytanie za sto punktów - co nam daje zaślepienie EGR w wersji "z dziurką" ?



                                  (oprócz tego, że dziurka pierwsza zarośnie syfem...)
                                  Z dziurka nie wiem, ale z dziurkami daje to ze mniej syfu wraca przez kolektor, mnie EGR zaczal juz wariowac raz. Zostal wyczszczony, i dana zostala blaszka z dziurkami, przez co zasyfi sie znacznie wolniej.

                                  Komentarz

                                  • mattyah4x4
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 664

                                    #18
                                    no dobra, ale mnie chodzi o cos innego - bo w końcu fizyka jest jedna :roll:

                                    skoro dajecie przesłonę w swietle przwodu, z blaszki, z dziurami - to syf niesiony z wydechu będzie się dalej osadzał, bo tego nic nie zmieni... będzie się zatem osadzał w najwęższym miejscu - czyli na blaszce z dziurami ! w efekcie dziury się zapchają (szybko) i wywali błąd EGR... ile kto jezdzil na tej blaszce ?
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mattyah4x4
                                      skoro dajecie przesłonę w swietle przwodu, z blaszki, z dziurami - to syf niesiony z wydechu będzie się dalej osadzał, bo tego nic nie zmieni... będzie się zatem osadzał w najwęższym miejscu - czyli na blaszce z dziurami ! w efekcie dziury się zapchają (szybko) i wywali błąd EGR... ile kto jezdzil na tej blaszce ?
                                      Ja jezdze rok, o ile nie dwa... sory ale na prawde nie pamietam. Bledow brak, auto chodzi super.

                                      Komentarz

                                      • cysterniarz
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1887
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mattyah4x4
                                        ile kto jezdzil na tej blaszce ?
                                        Spoko potestuję, nic to nie kosztuje, założenie blaszki 10 min i będą testy. Po pół roku rozkręcę i zobaczymy co się tam osadzi i czy zaklei dziurki. Niestety w całkowite zaślepianie nie chce mi się na razie bawić i zmieniać mapy a dwa - czytałem (nie wiem ile w tym prawdy) że przy dpf'ie całkowite zaślepienie nie jest wskazane, bo szybciej ten filtr się zawala. To też można byłoby przetestować, podłączać kompa i sprawdzać co jakiś czas % syfu w filtrze.

                                        [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 20:27 ]
                                        Zamieszczone przez Tippo
                                        Na dziurawej bledow nie bedzie, mam tak w BKC od roku zrobione

                                        Komentarz

                                        • tadfi
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 501
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Tippo
                                          Na dziurawej bledow nie bedzie, mam tak w BKC od roku zrobione

                                          http://allegro.pl/13-zaslepka-egr-1-...556113378.html
                                          Jak już reklamujesz, to może kolegę z forum, a nie kopiarza :?


                                          Poza tym tamta zaślepka ma niepotrzebnie duży przekrój (3 otwory).
                                          TadFi
                                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                          Komentarz

                                          • Tippo
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1349
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez tadfi
                                            Jak już reklamujesz, to może kolegę z forum, a nie kopiarza :?
                                            http://allegro.pl/13-zasl...3553321263.html
                                            Nikogo nie reklamuje, kupilem pelna i gdzie indziej, dziurki robilem sam, wzialem pierwsza z brzegu aukcje zeby pokazac o co chodzi.

                                            Komentarz

                                            • mattyah4x4
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 664

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Tippo
                                              Z dziurka nie wiem, ale z dziurkami daje to ze mniej syfu wraca przez kolektor, mnie EGR zaczal juz wariowac raz. Zostal wyczszczony, i dana zostala blaszka z dziurkami, przez co zasyfi sie znacznie wolniej.
                                              ale Ty masz... benzynę :shock:
                                              a to inna bajka

                                              [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 22:52 ]
                                              Zamieszczone przez cysterniarz
                                              czytałem (nie wiem ile w tym prawdy) że przy dpf'ie całkowite zaślepienie nie jest wskazane, bo szybciej ten filtr się zawala.
                                              źródło jakieś ?
                                              a tak na chłopski rozum - to jest odwrotnie... zaślepienie egr-a powoduje mniejszą ilość spalin w dolocie - czyli mniejszą ilość sadzy w wylocie

                                              a co za tym idzie WOLNIEJSZE "zawalanie" dpf-a :roll:
                                              Diesel Service Śmietana
                                              43-210 Kobiór
                                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                              uwaga
                                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                                              Komentarz

                                              • cysterniarz
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1887
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                                ale Ty masz... benzynę
                                                przecież napisał wcześniej że ma to w BKC
                                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                                źródło jakieś ?
                                                forum seata, paska, vw, tdi. Mówię, biorę to z przymrużeniem oka bo jedni piszą tak inni śmak. Ktoś tam krzyczał że po 2k km wywaliło mu zabicie 60% inny że też szybko rośnie i sam co jakiś czas aktywuje wypalanie ręcznie.
                                                Inni twierdzą właśnie tak jak Ty, ale teorie narazie pomijam bo szukam potwierdzonych faktów.

                                                Komentarz

                                                • Tippo
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1349
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez cysterniarz
                                                  ale Ty masz... benzynę

                                                  a to inna bajka
                                                  Jak kolega pisal mam tez bkc, poza tym w cdaa egra niet :P

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...